You are here
Home > Színes > Ha nincs Snapchat-ed, senki vagy!

Ha nincs Snapchat-ed, senki vagy!

Beszélni nehéz, az írás a múltté – nemhiába hódít a 2000 környékén születettek körében a Snapchat. A szolgáltatás snap-eken – magyarul pillanatfelvétel, de csattanás, pattanás is – keresztül tudósít a felhasználó aktuális helyzetéről, állapotáról.

A Snapchat egyik különlegessége, hogy csak fotót és videót lehet rajta küldeni, a másik pedig az, hogy az elküldött képeket és videókat a csevegőpartner legfeljebb tíz másodpercig találja meg, utána törlődnek a szerverekről. Ezzel jelentősen eltér az azonnali üzenetküldő szolgáltatásoktól, hangsúlya inkább a közösségi médiafelületek irányába esik. A millennium körül születettek azonban már nem bíznak a Facebookban, mert azt a szüleik is olvassák, nem szeretik a Twittert, mert folyamukban megőrzi, amit mondtak. Nekik a Snapchat lett az az applikáció, amely úgy váltja ki a személyes kommunikációt, hogy mégis hatékonyan tudja közvetíteni a pillanatnyi állapotukat.

A szolgáltatást három stanfordi egyetemista alapította, 2012-es indulásakor a befektetők közel félmilliárd dollárnyi bizalmat szavaztak neki, noha az első reklám csak két év múlva érkezett meg rá. Ekkor viszont már neves filmstúdiók és gyorsétterem-láncok versengtek azért, hogy az ő hirdetésük kerüljön fel az applikáció Story részére – ezek a történetek abban térnek el a snapoktól, hogy akár 24 óráig is olvashatóak a nyitóképernyőn. Természetesen a felhasználók hamar rájöttek arra is, hogy képernyőkép-készítéssel meg tudják őrizni a snap-eket az utókornak, ennek ellenére az eltűnő fényképeket közvetítő szolgáltatás iránti bizalom nem csappant meg. A Snapchat egyébként jelzi a feladónak, ha fotójáról a másik fél felvételt készített.

A szolgáltatás a kezdeti lassú növekedés után az utóbbi időben lett egyre népszerűbb. A Snapchaten tavaly már megháromszorozódott a videómegosztások száma: a felhasználók összesen hatmilliárd videót küldtek át naponta egymásnak. A közösségi médiában ilyen extrém növekedési eredményeket korábban csak a Facebook tudott felmutatni. Különbség persze, hogy a Snapchat csak okostelefonokon elérhető, és ma még jóval kevesebb felhasználója van, mint a Facebooknak.

A videó szintén az utóbbi időben vált az egyik legnépszerűbb formátummá a közösségi médiában. A Twitter és a Facebook is igyekszik felszállni erre a vonatra. Hiszen ma már minden készülékkel lehet mozgóképet felvenni, és néha valóban könnyebb így elmesélni egy történetet vagy megjeleníteni egy helyzetet, mint akkurátusan szavakkal leírni. És persze ez az a terület, ahol a marketingesek igazán otthon érzik magukat, hiszen évtizedek óta adnak át rövid és ütős üzeneteket ilyen módon. Az pedig nem is kérdés, hogy reklámfilmekkel hatékonyabban érhetik el a közönséget, mint statikus képekkel vagy szövegekkel.

Szerző: Sarnyai Tibor

Vélemény, hozzászólás?

Top

Ez a weboldal sütiket (cookie) használ a látogatói élmény javítása érdekében, releváns hirdetések jelenítése, küldése miatt és az oldal forgalmának elemzése céljából. A sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, segítségükkel tudunk személyre szabott szolgáltatásokat nyújtani. A sütik beállítását Ön bármikor módosíthatja. Az Uniós jogszabályok értemében, kérjük, hogy az ELFOGADOM gombra kattintva engedélyezze a sütik használatát vagy zárja be az oldalt. .

A SÜTIKRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK
A süti olyan kisméretű szöveges fájl, mely egy weboldal meglátogatásakor települ az eszközére. A sütik az eszköz azonosításában segítenek. A sütik segítenek a különböző információk megjegyzésében, amikor egy weboldalról más oldalakra navigál, vagy amikor később visszatér a weboldalra. A sütik nem tartalmaznak személyes információkat, és nem használhatók programok futtatására vagy vírusok terjesztésére.
A weboldalon használt sütik Ezen a weboldalon a működéssel, webes elemzéssel és marketinggel kapcsolatosan számos célra felhasználunk sütiket. A sütikről bővebben a három fül alatt olvashat. A sütiket kategóriákba soroltuk, ahol megtalálja a nevükre, lejáratukra, céljukra és a vállalatukra vonatkozó információkat.
A sütik letiltása a böngészőben Ha le szeretné tiltani a sütik használatát, módosítania kell az engedélyeket a böngésző beállításaiban. A sütik szabályozásával kapcsolatos bővebb információért lásd: http://aboutcookies.org/. Ha letiltja a böngészőben a sütiket, a weboldalak meglátogatásakor az eszközét nem fogják nyomon követni. Azonban ne feledje, hogy a sütik letiltásával elképzelhető, hogy a weboldal bizonyos funkció nem fognak megfelelően működni.

Bezár