You are here
Home > Élet-Erő > Van az úgy, hogy érdemes zabosnak lenni!

Van az úgy, hogy érdemes zabosnak lenni!

A nap első étkezésének az energia mellett tartalmaznia kell vitaminokat, rostokat és ásványi anyagokat is. Gyorsan egyik kedvencünk lehet a zabkása, megéri tehát kipróbálni.

A zabpehelyből készült zabkása sokak napindítója, még Sebestyén Balázs is arról értekezett a reggeli rádióműsorban, mennyire odáig van ezért az ételért. Sokak előítélete, hogy a zabkása egy ízetlen, főképpen pedig ehetetlen valami. Ám miután szembesülnek az elsővel, megváltozik a véleményük.  A szakértők is bátran ajánlják reggeli gyanánt, mert a zabpehely vízben nem oldódó rostforrás. A vizet magához vonja, megduzzad, kitölti a beleket, hosszú ideig teltségérzetet biztosít. Energiaszegény étrendben is kiválóan alkalmazható. Csökkenti a koleszterinszintet, érvédő hatású, és egyenletesebb vércukor-emelkedést biztosít. Egy pohár joghurtba két teáskanál zabpehely ideális tízórai, és ezzel már tettünk egy kis lépést az egészségünk megőrzéséhez.

Zabpelyhet nem csak különleges helyeken vásárolhatunk, hiszen manapság már szinte az összes szupermarketben megtalálható a polcokon. Egy egykilós csomag általában 6-700 forint körül van, ez a mennyiség viszont nagyon sok időre elegendő. Egy csésze zabpelyhet – ez körülbelül 4-5 deka – főzzünk meg kétszeres vízben vagy tejben, de kipróbálhatjuk a jóval drágább rizs- vagy kókusztejet is. Összesen 5-10 percig főzzük a zabpelyhet, majd hagyjuk állni. Még melegen ízesíthető kedvünk szerint: két evőkanál mézzel, egy kevés kókuszreszelékkel és őrölt fahéjjal lehet a legjobb. Ha tartalmasabb reggelire vágyunk, keverjünk hozzá mazsolát és akár magokat: mandulát, diót, mogyorót is.

A zabpelyhet érdemes megfőzni, és utána 1-2 órát állni hagyni, hogy legyen ideje felszívni a folyadékot, és ez által kellően megpuhulni. Ha nem akarjuk megfőzni, és inkább tejben készítenénk el, akkor akár egész éjszaka hagyhatjuk állni tejben a hűtőben. Főzés és puhítás nélkül lehetőleg ne fogyasszuk, mert a főzés miatt könnyebben érvényesül a magas rosttartalma.

Szerző: Sarnyai Tibor

Vélemény, hozzászólás?

Top

Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookiek használatát a cookikkal kapcsolatos irányelvek alapján. további információ

A SÜTIKRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK
A süti olyan kisméretű szöveges fájl, mely egy weboldal meglátogatásakor települ az eszközére. A sütik az eszköz azonosításában segítenek. A sütik segítenek a különböző információk megjegyzésében, amikor egy weboldalról más oldalakra navigál, vagy amikor később visszatér a weboldalra. A sütik nem tartalmaznak személyes információkat, és nem használhatók programok futtatására vagy vírusok terjesztésére.
A weboldalon használt sütik Ezen a weboldalon a működéssel, webes elemzéssel és marketinggel kapcsolatosan számos célra felhasználunk sütiket. A sütikről bővebben a három fül alatt olvashat. A sütiket kategóriákba soroltuk, ahol megtalálja a nevükre, lejáratukra, céljukra és a vállalatukra vonatkozó információkat.
A sütik letiltása a böngészőben Ha le szeretné tiltani a sütik használatát, módosítania kell az engedélyeket a böngésző beállításaiban. A sütik szabályozásával kapcsolatos bővebb információért lásd: http://aboutcookies.org/. Ha letiltja a böngészőben a sütiket, a weboldalak meglátogatásakor az eszközét nem fogják nyomon követni. Azonban ne feledje, hogy a sütik letiltásával elképzelhető, hogy a weboldal bizonyos funkció nem fognak megfelelően működni.

Bezár